Торгова марка (товарний знак) - це позначення, яке служить для індивідуалізації товарів / послуг юридичних осіб або індивідуальних підприємців. Виключне право на торговельну марку (далі ТМ) визнається законом при наявності свідоцтва. Цей правовстановлюючий документ видається спеціалізованим органом терміном на 10 років. Після закінчення зазначеного часу слід ініціювати процедуру продовження дії свідоцтва без повторної реєстрації. Кількість продовжень не обмежено, кожен раз власник торгової марки продовжує свідоцтво на 10 років.
Зареєстрована торгова марка дає можливість:
- На законних підставах користуватися ТМ без претензій і штрафних санкцій з боку контролюючих органів або третіх осіб.
- Вести і розвивати свій бізнес, слідуючи букві закону. Саме торгова марка дає можливість на законних підставах розпоряджатися правами інтелектуальної власності: надавати права користування по франчайзингу, ліцензії, передавати права, вести спільну діяльність та ін.
- Безперешкодно реєструвати доменне ім'я в зоні «ua».
- Запобігти ввезенню на територію контрафактного товару шляхом внесення до митного реєстру зареєстрованої торгової марки.
- Вносити нематеріальний актив - торгову марку - на баланс підприємства.
- Використовувати попереджувальне маркування разом з ТМ: ® - знак пройшов реєстрацію, (™) - знак переданий для реєстрації.
- Захищати свої права - за незаконне використання ТМ правовласник може пред'явити претензії порушникам. Правовласник отримує можливість (в разі порушення прав) подавати до суду на порушника, а також вимагати компенсацію збитків (або втрачених вигод).
Процедура реєстрації ТМ проходить відповідно до наступної етапності:
Вид реєстрованої ТМ
Потрібно вирішити в якому саме вигляді (графічному, словесному, комбінованому і т.д) і класі буде реєструватися торгова марка.
Процедура попереднього пошуку
Попередній пошук - процедура, яка дозволяє виявити існування схожих торгових марок, які вже зареєстровані. Це стає підставою для повної відмови або реєстрації торгової марки лише частково. Саме попередній пошук дозволяє виявити схожі ТМ, заздалегідь внести корективи (по можливості) і мінімізувати витрати часу, коштів, ризики.
Подача заявки і оплата держмита
Якщо за результатами проведення попереднього пошуку приймається рішення реєстрації ТМ, за допомогою наших фахівців виконується процедура подачі заявки на реєстрацію торгової марки клієнта. Проводиться оплата державного мита (сума залежить від виду товарного знака, класу, кількості заявників тощо).
Експертиза
В ході подачі заявки на реєстрацію, торгова марка проходить формальну і кваліфікаційну експертизу. Результатом якої може стати як схвалення реєстрації ТМ, так і отримання попередньої відмови в правовому захисті. Фахівці нашого агентства супроводжують клієнта на всіх етапах і виконують відповідні дії по кожному з них.
Публікація і видача свідоцтва
Після проведення експертизи і отримання ствердної відповіді, відбувається останній етап реєстрації - видача свідоцтва. Це офіційний документ, що засвідчує право власності на торговельну марку (торговий знак).
Важливо!
Використання торгової марки можливо виключно на території тієї країни, де проходила процедура реєстрації і було видано свідоцтво. Ми завжди рекомендуємо клієнтам реєструвати ТМ у всіх країнах, в яких планується здійснення їх діяльності. Фахівці нашого агентства проводять консультацію на предмет міжнародної реєстрації торгової марки, виконують попередні пошуки, проводять аудити, надають всі необхідні рекомендації, а також надають послуги реєстрації торгової марки за кордоном.